تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۶ میلیون و ۵۵۱ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۶۵۴ هزار نفر ثبت شد.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ۲۹۳ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۹۱۲ نفر رسید.

سیما لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که از این تعداد هزار و ۴۳۶ مورد بستری شده‌اند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۳ هزار و ۶۰۶ رسید.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری تاکنون به ۱۵ هزار و ۹۱۲ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت ایران گفت: تاکنون ۲۵۵ هزار و ۱۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۵۳۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

اینفوگرافیک | ۱۲ استان قرمز کرونا را روی نقشه ببینید | مقایسه آمار کرونا در دو روز اخیر

با افزایش آمار شیوع کرونا در کشورهای برزیل، مکزیک، پرو، کلمبیا و آرژانتین، برای اولین بار موارد ابتلا به کروناویروس در مجموعِ کشورهای آمریکای لاتین تاکنون از کل مبتلایان در منطقه آمریکای شمالی (ایالات متحده آمریکا و کانادا) پیشی گرفت.

به گزارش ایسنا، تعداد فزاینده موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ باعث شده آمریکای لاتین بیشترین تأثیر را از این بیماری همه‌گیر در سطح جهان گرفته باشد و ۲۶.۸۳ درصد از کل موارد ابتلا به آن در سراسر جهان را به خود اختصاص دهد.

بر اساس آمارهای رسمی دولت‌ها، مجموع شمار مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین تا امروز ۴ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۱۶۰ نفر است که در مقایسه با مجموع چهار میلیون و ۳۰۸ هزار و ۴۹۵ نفر در آمریکای شمالی (شمار مبتلایان در دو کشور ایالات متحده آمریکا و کانادا) بیشتر است.

با این حال از نظر آمار جداگانه کشورها، ایالات متحده آمریکا همچنان اولین کشور در جدول کشورهای درگیر کرونا در جهان بوده و با بیش از ۴.۳ میلیون مبتلا و نزدیک به ۱۵۰ هزار قربانی ناشی از کرونا با دیگر کشورها در این زمینه اختلاف زیادی دارد. پس از آن برزیل با بیش از ۲.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۸۷ هزار قربانی ناشی از کرونا در رتبه دوم قرار گرفته است.

مکزیک، پرو و شیلی نیز جزو ۱۰ کشور اول جدول کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار دارند.

بنا بر تازه‌ترین آمارها تاکنون نزدیک به ۱۶.۵ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید مبتلا شده‌اند که از این میان بیش از ۶۵۲ هزار نفر قربانی شده‌اند.

بنا بر گزارش رویترز، این آمارها در حالی است که به گفته متخصصان بهداشتی، شمار مبتلایان و قربانیان کرونا به خصوص در کشورهایی با ظرفیت پایین تست‌گیری بسیار بیشتر از موارد رسمی است.

منبع: ایرنا
  • افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کوبا

مقامات بهداشتی کوبا از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. به گزارش تسنیم، بنابر اعلام مقامات بهداشتی کوبا، ۱۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آن کشور گزارش شده است که بالاترین میزان ثبت شده در یک هفته اخیر محسوب می‌شود.

ویروس کرونا تا روز یکشنبه ۲۴۹۵ نفر را در کوبا بیمار کرده است.

برای دومین هفته متوالی هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کوبا گزارش نشده است تا شمار قربانیان این بیماری اپیدمی همچنان در آن کشور ۸۷ نفر بماند.

کد خبر 535002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha